Fjällräven skoletasker til unge

Nu er det blevet tid til at kigge lidt nærmere på Fjällräven skoletasker, da jeg kan huske, at de var meget udbredte i min ungdomstid på gymnasiet - både hos elever og lærere. Dengang var jeg utrolig glad for min Fjällräven skoletaske fordi den var rummelig, i gode materialer og meget slidstærk.
 Jeg havde en blå Fjällräven skoletaske som jeg havde hele gymnasietiden og et par år efter. Dengang var tasken ikke slidt op, men jeg blev træt af at kigge på alle de fredstegn, der var malet på den...:-)




Historie bag Fjällräven skoletasker
Fjällräven skoletasker blev lanceret i 1978 med Kånken rygsækken. Derefter blev rygsækken et almindeligt syn på forskoler og naturskoler rundt omkring i landet. Ideen med at gå med rygsæk forplantede sig reelt, og det gjorde Kånken også. I dag er den lige så populær og velegnet til udflugter og pendling på cykel til og fra jobbet. Kånken rygsække er fremstillet i slidstærk og let Vinylon F-stof. Vinylon F-stof er et meget solidt materiale og svulmer som naturlig fiber hvilket gør vævningen mere tæt, når det regner. Dette giver stoffet vandtætte kvaliteter og eliminerer derved behovet for imprægnering.




Test af Fjällräven skoletasker
Jeg har ikke kunnet finde nogen test af Fjällräven skoletasker, men jeg har lavet en rundspørge blandt de unge mennesker i min omgangskreds. Det skal siges, at vi bor en i en større by, hvor retro er i højsædet. Når det så er sagt, så har jeg kun fået positive tilbagemeldinger på Fjällräven skoletasker. De er smarte, slidstærke, retro, de holder vand og vind ude, er rummelige til alle skolebøger og computer og samtidigt ligger i en rimelig prisklasse. De kan fås fra nye til ca. kr. 500,- til 700,-. Fjällräven skoletaske fås både i den oprindelige udgave og i mere nutidssvarende udgaver, hvor der er taget speciel hensyn til behovet for at medbringe en computer.

Du kan f.eks. se et udvalg hos taskeeksperten her http://www.taskeeksperten.dk/produkter/16-fjallraven-skoletasker/